Daisypath Wedding tickers

lördag 10 juli 2010

E-bay

Ungefär i samma veva som vi började planera inför bröllopet upptäckte jag en ny värld. Världen heter E-bay. Det som inte finns att finna på E-bay är inte värt att ha! Jag har och kommer att handla majoriteten av allt till vårt bröllop här, saker till inbjudningarna, smycken, dekorationer, brudklänning, kläder till P, såpbubblor m.m. Sidan jag brukar besöka går att få på svenska och den räknar om i SEK, du hittar sidan här. Men du kan också gå till E-bay USA, då får du tänka på att fråga säljaren om han/hon skickar till Sverige ifall det inte framgår i annonsen. Den sidan hittar du här

Ett varningens finger bara, titta upp hur mycket frakten går på innan du beställer något, i vissa fall är frakten till Sverige orimligt hög och då hittar jag istället en annan säljare.

Visar nedan några av mina senaste fynd:


2000 diamantkonfetti i ljuslila färg, två olika storlekar. Pris inkl. frakt: 52 kronor.



Lavendelfärgat band med silvertrådar, 9 meter x 3 rullar. Pris inkl. frakt: 103 kronor


Hårnålar, 9 st lavendelfärgade. Har inte fått dessa än så jag
vet inte hur de faktiskt ser ut. Pris inkl. frakt: 93 kronor




E-bay är helt fantastiskt, det svåra kan vara att veta vad man ska söka på för att hitta rätt. Till en början sökte jag bara på "wedding lavender silver" eller något liknande, då hittar man MASSVIS! Själva betalningen är supersmidig, man betalar via PayPal och pengarna dras direkt från ditt VISA-kort, jag har aldrig haft några som helst problem och då har jag handlat MYCKET! Sedan är det bara att vänta på att det du köpt ramlar ner i brevlådan. Så var inte orolig för att handla från utlandet, ofta finns här mycket pengar att spara!

Måste bara visa vad som kom i min brevlåda i veckan, det har ingenting med bröllopet att göra men det är så fint, så fint!



För det här underbara halsbandet och örhängena betalade jag 29 kronor. Inkl. frakt! Helt otroligt billigt! Hänget är hela 7,5 x 4 cm stort.

OBS! Samtliga bilder hämtade från respektive säljare på E-bay!

1 kommentar:

  1. Ett lån är när man får finansiering från en bank, vän eller någon finansiell enhet med försäkran om att återlämna det i framtiden tillsammans med kapitalbeloppet och räntan. Kapitalbeloppet är det lånade beloppet och räntan är avgiften vid mottagandet av lånet. Med tanke på att långivare tar en risk genom att erbjuda dig lånefaciliteten och rädslan för att du kanske inte har möjlighet att betala tillbaka detsamma, måste de skydda förlusterna genom att ta ut ett belopp i form av ränta omstartslån kronofogden

    SvaraRadera