Daisypath Wedding tickers

fredag 3 september 2010

Bröllopsresa - Roadtrip USA

En dröm jag har är att bila i USA och då främst på västkusten. Jag och den blivande har bestämt att vi en gång ska göra det, kanske blir det vår bröllopsresa, annars tar vi det senare i livet. Men visst lockar det när man ser bilderna nedan?!

Den berömda Las Vegas-skylten














Bellagio Hotel med sin berömda fontän














Nevada-öknen. Ja, det kanske ser lite ödsligt ut men jag tycker att det här är tjusningen med USA, det finns så otroligt mycket att se i ett och samma land. Jag kan förstå att många amerikanare aldrig lämnat landet...









På tal om ödsligt... det här är Highway 50 genom Nevada, mer känd som "the loneliest road in America". Jag kanske är konstig, men även det här lockar mig.








Väl framme i Kalifornien är det här en vanlig syn, lifeguard tower.

















Highway 1, eller Pacific Coast Highway, är nog världens mest kända kustväg och förmodligen också den näst mest kända av USAs vägar efter Route66.















Den här har väl alla sett, i alla fall på TV. Tänk att få se den i verkligheten, och framförallt se resten av Los Angeles. Cruisa en stund i Beverly Hills, Malibu eller Santa Monica och drömma sig bort....









Hollywood Walf of Fame - ett måste när man är i Los Angeles.


















San Diego Sea World - det här skulle jag inte missa för allt i världen om vi gjorde en roadtrip i västra USA!















Visst blir man lite sugen på att ta flyget över Atlanten och hyra en bil, gärna en cabriolet, och sedan spendera 4 veckor med att utforska. Är det någon av er som gjort en sådan här resa, skriv gärna en kommentar och berätta! :)

4 kommentarer:

  1. Road Trip i USA skulle definitivt vara en underbar bröllopsresa! :) Var på Sea World i Sandiego med mina föräldrar när jag var liten - det var riktigt häftigt!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi kommer göra en mc-resa genom USA maj 2011 på Route 66. Från Chicago till LA, gifter oss kommer vi göra utanför Vegas på Valley of fire.

    Hoppas ni får vara med om resan, vi längtar massor!

    SvaraRadera
  3. Jag och min blivande man gjorde en resa till Kalifornien förra sommaren. Vi bara älskade San Diego!Jag rekommenderar er starkt att åka dit.

    Det var en annorlunda värme där, lättare att hantera på något sätt. Jätte varmt men samtidigt behagligt, svårt att beskriva..

    SvaraRadera
  4. Vi ska åka på road trip om en vecka. Längtar!

    SvaraRadera