Daisypath Wedding tickers

måndag 13 december 2010

Lokalen

I förra veckan fick jag äntligen se lokalen där vi ska ha vår fest. Vi bokade den osedd, eller ja för mig var den osedd, min blivande har varit på bröllop där tidigare.

Det är lustigt hur man målar upp en bild av något. Min bild av lokalen var supertydlig men oj, vad fel jag hade! Men det var så kul att se lokalen och äntligen få en riktig bild över hur borden ska stå, var baren ska vara och hur toaletterna ser ut. Jag hade sedan tidigare funderat över ifall jag skulle ta mig tid att sy överdrag till stolarna men behövde såklart först se dem och framförallt mäta.

Så i veckan blir det en tripp till IKEA för att inhandla Knoppa lakan, de säljs just nu för 19 :-/st. Har förbrilt försökt räkna ut hur jag ska få ut två överdrag på ett lakan men det verkar vara en omöjlighet. Är det någon som har förslag på hur det ska gå till så är jag tacksam! :)

2 kommentarer:

  1. Jag har delat knoppalakan på mitten och det funkar hur bra som helst. Det kan lätt bli för mycket tyg om man använder ett helt fast majoriteten väljer det iaf. Jag bara slänger över lakanet över stolen och knyter ett bredare organzaband runt ryggstödet. Stolarna som finns i lokalen vi ska hyra är väldigt låga i ryggstödet, då blir det super bra med halva lakan.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! :-)

    Då blir det öppet nedtill sett från sidorna, eller hur? Våra stolar är ca 50 cm breda och varje tygremsa blir ju då 75 så det täcker inte sidorna.

    SvaraRadera