Daisypath Wedding tickers

torsdag 19 augusti 2010

Att lära sig gå i högklackat

Titta på skorna här till vänster. Visst är de snygga?! Jag skulle ge nästan vad som helst för att kunna gå i ett par sådana. Men jag har två saker som hindrar mig. Det ena kan jag träna på men det andra andra kan jag tyvärr inte göra något åt.

Jag är en av dem som är född med breda fötter och jag avskyr det! Jag gillar egentligen skor men går oftast i sneakers eller ballerinaskor fast jag egentligen skulle vilja spatsera runt i högklackat. Nåja, kanske inte varje dag men jag skulle i alla fall vilja ha möjligheten... Och eftersom jag inte kan göra något åt det får jag leta efter skor som passar mina breda fötter och det är inte det lättaste. Men när jag väl gör det kommer nästa hinder.

Det är såklart att gå i skorna utan att se ut som:

Ragnar (20 sekunder in i Youtube-klippet)

Och att behålla hållningen och inte ramla ihop i en liten hög eller få kramp i vaden efter 1 timme. Jag har kunnat gå bättre i högklackat än jag kan idag och det beror på att jag inte använt högklackat på många år nu, man skulle ju kunna tro att lära sig gå i högklackat är som att lära sig cykla, har man en gång lärt sig kan man. Det gäller inte riktigt mig...

Men nu vankas det bröllop och då vill jag allt kunna nå upp och pussa på gubben. Alltså blir det nu träning. Jag har faktiskt ett supertips till er som inte heller är speciellt stabila på klackarna och det är att ta på skorna när ni dammsuger. Ja, det låter kanske konstigt men det är faktiskt det bästa sättet, du går per automatik och du har dammsugarröret att stödja dig på. Smart, va?

Annars är det just att gå som är träningen. Gå, gå och gå. Gärna fram och tillbaka framför spegeln så ser du själv om det ser bra ut eller inte. För erkänn att man direkt ser ifall en kvinna kan gå i högklackat eller inte? Så, tjejer, på med klackarna och sätt igång att dammsuga!

Ps. Tillhör du en av dem som skulle kunna springa 100 meter på under 15 sekunder i högklackat får du gärna ge oss andra ytterligare tips om du har några, skicka en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar