Daisypath Wedding tickers

tisdag 17 augusti 2010

Servettvikning / servettbrytning

I samband med att jag fick den briljanta idén att göra servettringar av toarullar började jag söka på nätet efter fina vikningar och hittade då den här sidan på Brud & Bröllop där de med enkla beskrivningar med bilder visar exempel på några av de vanligast vikningarna.

Jag hittade också Kattis Produktion med bilder och beskrivning på flera olika brytningar. Alla dessa vikningar är så fina så nu vet jag inte om jag vill ha servettringar men jag ska ända ta mig tid att göra några för att se hur det blir.

En sida på engelska som har mängder av olika vikningar med bilder och beskrivningar är Napkinfoldingguide

Hjärta - Bild från Brud och bröllop

Dubbelt storsegel - Bild från Brud och bröllop

Kronan - Bild från Napkinfoldingguide


Fancy silverware pouch fold - Bild från Napkinfoldingguide


Basic silverware pouch fold - Bild från Napkinfoldingguide

Necktie fold - Bild från Napkinfoldingguide

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar